۱۵ اسفند ۱۳۸۴، ۱۱:۵۲

كنگره بين المللي علامه شرف الدين در لبنان برگزار مي شود

كنگره بين المللي علامه شرف الدين در لبنان برگزار مي شود

كنگره بين المللي علامه شرف الدين جبل عاملي از سوي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي وابسته به دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، 9 و 10 ارديبهشت ماه 85 در لبنان برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار" مهر" ، كنگره بين المللي و دو روزه علامه شرف الدين جبل عاملي ، در راستاي گراميداشت اين شخصيت بزرگ جهان اسلام كه نقش مؤثري در وحدت بخشيدن به مسلمانان ايفا كرده است، برگزار مي شود.

كنگره فوق دو مرحله اي بوده است، مرحله اول كنگره بزرگداشت علامه شيخ شرف الدين 23 و 24 اسفند 83 در قم برگزار شد و دومين مرحله آن 9 و 10 ارديبهشت 85 با حضور انديشمنداني از كشورهايي چون ايران، مصر، لبنان و مراكش در سالن يونسكو شهر بيروت از سوي دفتر تبليغات اسلامي قم و رايزني فرهنگي ايران در لبنان برگزار مي شود .

پژوهشگاه علوم اسلامي علاوه بر علامه شرف الدين، قرار است طي 5 سال آينده از چهار شخصيت تأثيرگذار بر عالم اسلام كه تأثيرات عميق علمي و فكري بر جهان اسلام داشته اند نيز تقدير و تجليل كند.

علامه شرف ‌الدين از علماي برجسته لبناني است كه يكي از اين بزرگاني است كه در عصر و زمان خود، نيازهاي جهان اسلام را شناخت و توانست تحول ايجاد كند.

علامه عبدالحسين شريف الدين جبل عاملي از علماي برجسته لبناني است . كتاب المراجعات كه مجموعه 110 پرسش و پاسخ درباره مذهب شيعه در مناظره با شيخ سليم مفتي الازهر است مهمترين اثر او به شمار مي رود .

وي سفرهاي مختلفي به كشورهاي اسلامي از جمله عراق، ايران و مصر داشته و دروس مقدماتي خود را در لبنان و نجف گذرانده و در 23 سالگي به درجه اجتهاد رسيده است .

شرف الدين مبارزات گسترده اي با انگليس داشته و تأسيس مدرسه جعفريه و دانشگاه جعفريه در لبنان از اقدامات مهم او به شمار مي رود . هنوز پس از پنجاه سال كه از درگذشت وي مي گذرد روش گفتمان و مناظره اش با افراد مختلف الگوي مناسبي براي روحانيون محسوب مي شود .

کد خبر 299009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha